Vragen? 

De meest voorkomende vragen en antwoorden hebben we hierna genoteerd. 

Staat jouw vraag er niet tussen of is er iets niet echt duidelijk, contacteer ons op info@renem.be   

1. Met hoeveel personen kunnen we er logeren? 

Maximaal 6 personen kunnen hier overnachten. In René M. er zijn 2 slaapkamers en 1 sofa bed. Kinderen onder de 3 jaar worden niet meegerekend. Meer personen zijn niet toegelaten omwille van wetgeving, vergunningen en verzekeringen.

2. Is een erkenning/ vergunning van Toerisme Vlaanderen belangrijk?

Absoluut! Het is jouw veiligheidsgarantie.

De controles zijn streng omdat jouw verblijf wordt gewaarborgd in kwaliteit, brandveiligheid en ondergaat periodieke controles. Iedereen die verhuurt is verplicht zich aan te melden om jou te beschermen van misbruik.

Onze erkenning is : 400457 hier ben je dus veilig.

3. Hoeveel personen zijn inbegrepen in de prijs?

Er zijn 4 personen inbegrepen in de overnachting. Er kunnen nog 2 personen extra worden bijgeboekt. Hiervoor betaal je één keer een kleine bijdrage voor het volledige verblijf.  Dit is handig en economisch.

4. Wat met kinderen onder 3 jaar?

Kinderen tot 3 jaar zijn gratis in een kinderbed. Zij worden niet meegeteld in het maximum slaapplaatsen. Er zijn 1 kinderbed en kinderstoel beschikbaar op aanvraag.

5. Hoever is het strand?

Het strand ligt om de hoek. Dat is een 200 meter stappen. Helemaal niet ver dus.

6. Wanneer is check- in?

Check in is tussen 16u00 en 19u00.

Indien een ander tijdstip beter past informeer je ons hierover. Wij kunnen proberen om het zo te plannen dat jullie vroeger kunnen aankomen maar kunnen dit nog niet bevestigen.

Wij zullen zeker ons best doen aan je vraag tegemoet te komen, we maken jullie verblijf graag super prettig:-)

7. Hoe verloopt check- in en hoe verkrijgen we de sleutel?

Je kunt aankomen tussen 16u00 en 1900. (tenzij er een ander tijdstip is afgesproken). Wij zullen er alles aan doen om jullie persoonlijk te ontvangen.

Enige tijd voor aankomst sturen we de plaats van het sleutelkluisje. Als wij je niet persoonlijk kunnen ontvangen, kan je hiermee de sleutel van je accommodatie ophalen.

Om veiligheidsredenen wijzigen wij de codes van het sleutelkluisje regelmatig. Daarom versturen wij de code pas de ochtend van de dag van aankomst per SMS of WhatsApp.

8. Wanneer is check - out?

Check out is om 10u00. Op sommige dagen (voornamelijk zondagen) is het mogelijk langer te verblijven. Zo geniet je optimaal van je verblijf.

Dat kan tot 13u00 of tot 18u00 voor een kleine vergoeding.

Wij vragen jullie ook een aantal zaken in orde te brengen voor jullie vertrek. Houdt hier dus zeker rekening mee in jullie planning. Zo wordt er gevraagd het vuilnis weg te brengen, bedden af te halen en de woning borstelschoon achter te laten. Het overzichtje ontvang je later nog als geheugensteuntje.

9. Hoe verloopt de BORG regeling?

De borg (300€) dient geregeld te zijn 8 dagen voor aankomst. Deze kan gegeven worden op verschillende manieren:

Via een reservering op een credit card. Dit is heel handig en snel. Hiervoor moeten we de gegevens van je credit card ingeven in ons systeem. Deze kan je telefonisch doorgeven. Vervolgens krijg je een mail om het gereserveerde bedrag goed te keuren via uw bankapp.

Via overschrijving op KBC Bank : BE77 7340 7507 1642 - BIC KREDBEBB met duidelijke vermelding BORG, uw naam en naam van de accommodatie.

Cash: Uitzonderlijk kunnen we een cash borg aanvaarden. Gelieve contact op te nemen aangezien we hiervoor iemand moeten aanstellen.

10. Hoe verlopen de betalingen?

Bij reservering wordt een voorschot gevraagd. 30 dagen voor aankomst dient de volledige som te zijn voldaan.

Hiervoor krijg je een bericht 35 dagen voor aankomst als geheugensteuntje. Daarbij vind je ook alle betaalinstructies.

11. Welke faciliteiten zijn er aanwezig in het appartement?

Het appartement is voorzien van een volledig ingerichte keuken. Er is een oven, vaatwasser, alle keukenmaterialen, borden, potten, pannen, koffiezet, waterkoker etc..

Er zal heel wat voor jullie klaar staan zodat jullie onmiddellijk aan jullie vakantie kunnen beginnen. Zo is er:

  • Gekoeld water in de koelkast
  • Gedekte bedden
  • Grote en kleine handdoeken (per persoon)
  • Keukenlinnen
  • Vuilniszakjes
  • Toiletpapier

Daarnaast hebben wij ook enkele ecologische voorzieningen voor jullie voorzien:

  1. Shampoo & bodywash
  2. Afwasmiddel
  3. Vaatwastabletjes
  4. Handzeep
  5. Toiletproduct

12. Mag ik mijn huisdier meebrengen?

Je huisdier is welkom (1 per verblijf) maar mag uiteraard geen overlast veroorzaken. Zo mag je dier nooit alleen gelaten worden in de accommodatie. Niet blaffen of schade veroorzaken. Huisdieren mogen niet in/op de bedden of op de zetels en stoelen. Er wordt een bijdrage van 35€ gevraagd voor het volledige verblijf.

13. Waar kan ik parkeren en wat met openbaar vervoer ?

Parkeren kan in de roze en groene zones. De roze zone is 5€/dag, de groene zone 10€/dag of 1 € / uur. (tarieven opgelegd door de gemeente  ref: 2024)

Let wel, de plaatsen zijn vaak snel volzet. Eens je een plaatsje hebt, laat je wagen dan staan en maak gebruik van het openbaar vervoer. 

De tram is net om de hoek en brengt je van Middelkerke naar De Panne (Plopsaland) of Oostende en Knokke. Het is handig en echt niet duur. Tickets bestel je online via www.delijn.be

René M. beschikt over een private garagebox op 50m. Deze kan je mee huren voor 12€/dag.

14. Is er een fietesenberging ?

In René M is er een gratis (private) fietsenberging beschikbaar, hier staat je fiets / bolderkar veilig. Het gebruik van de fietsenberging is gratis voor alle gasten bij Darwin 0602 en René M.

15. Zijn er winkels in de buurt ?

In het Centrum van Middelkerke vind je de Spar, deze is open 7/7 van 08u00 tot 20u00. Zeer handig. Er zijn ook vele kleinere handelszaken zoals bakkers, beenhouwers, en buurtwinkels.

In het Sea Shopping Middelkerke vind je alle grote ketens zoals Colruyt, Jumbo, Aldi, Lidl, Brico, Action…

16. Is er een ontbijtservice ?

Onze services zijn zeer uitgebreid. Van ontbijt, speciale decoratie voor een verrassing, boodschappen en babysitting, tot strandcabine, fietsenberging en garagebox of auto staanplaats. Heb je interesse? Neem contact met ons op zodat wij je in alles kunnen helpen.

17. Mag ik een feestje geven ?

Gezellig samenzijn kan altijd. Maar een feestje met luide muziek en meer mensen dan toegelaten in de accommodatie mag niet. 

18. Is het er rustig ?

Al onze accommodaties liggen in residentiële gebouwen. Dit houdt in de dat er meer vaste bewoning en 2de verblijvers zijn dan vakantieverhuur. Daarom zijn de gebouwen ook rustig en wordt er streng toegezien dat dit ook zo blijft. Zo geniet iedereen van een ontspannen verblijf.

Wij verwachten dan ook dat iedereen de rust respecteert tussen 22u00 en 08u00.

TIP:

  • in een appartement doe je je schoenen (en zeker hakken) uit. Zo stoor je je buren niet.
  • Op de terrassen ben je stil en zeker geen muziek opzetten

19. Mag er gerookt /gevaped worden ?

Het is absoluut en ten strengste verboden te roken in de accommodatie.

Vapen , waterpijp etc is eveneens NIET toegestaan, dit laat een vieze geur achter.

Roken / vapen kan alleen buiten-> op straat, bij de asbakken.

Je mag dus ook niet roken op het terras want je rook gaat binnen bij de buren. Het is en blijft een appartementsgebouw. Dank voor je begrip en respect.

20. Als ik langer dan 10 dagen blijf, zijn er dan voordelen? 

Absoluut! Wij maken graag een aangepaste en unieke offerte voor jouw verblijf. Contacteer ons met vermelding van de periode en het aantal personen zodat wij een mooi aanbod kunnen opstellen.

21. Is er internet en Tv in de accommodaties? 

Zeer zeker! Er is een vlotte wifi verbinding en een LED tv met alle zenders evenals Netflix etc.